Ovih dana praksa je pokazala potrebu da se potrošači moraju organizirati jer odnos trgovaca robama i uslugama prema potrošaču-pojedincu često je izuzetno neprofesionalan, a ponašanje, zavisi od procjene trgovaca o potrošaču, od bahatosti napreduje do bezobrazluka i nepoštivanja potrošača.

To je na svojoj koži osjetila naša aktivistica u Požegi, kojoj su jedne subote u svibnju 2016. djelatnici trgovačkog društva došli čistiti dimnjak u stanu. Odmah nakon njihova odlaska potrošačica je uočila vidljivo oštećenje oko dimnjaka u predsoblju (zabilježila slikom) i nazvala je telefonom trgovačko društvo na koji joj se javio jedan gospodin, koji je i zajedno s drugim gospodinom čistio dimnjak u njezinom stanu. Upoznala ga je s oštećenjem i zamolila da joj to dođu popraviti i vratiti u stanje u kojem su zid i zatekli. No gospodin joj je vrlo arogantno, bahato, bezobrazno, cinično i posprdno rekao "a, jaka šteta..., nisam ja zidar da to popravljam...".

Potrošačica je bila uporna i ponovila mu da je to njoj šteta (bilo "jaka" ili nejaka", ali stan je njezino vlasništvo i da je za nju šteta velika),te da inzistira da joj se to popravi, na što je gospodin bezobrazno odgovorio da neće.

Sada već isprovocirana, potrošačica je tada dala ultimatum da joj se oštećenje popravi u roku od 48 sati, na što je gospodin konstatirao "da mu potrošačica prijeti, ali da on taj njihov razgovor snima (dakako neovlašteno, što mu je i rekla i napomenula da je to kazneno djelo). Razgovor su tako i završili.

Nije zanemarivo da su djelatnici spomenutog trgovačkog društva prilično neprofesionalni, od samog nekulturnog i neprimjerenog dolaska na vrata, ulaska u stan ("kaubojski") i neprimjerenih komentara, do bezobzirnog hodanja po stanu u cipelama, vukući nekakav usisavač ili što već po stanu, ponašajući se kao da su došli u nekakav javni prostor, nepristojno i bahato, ne poštivajući ni malo privatnost obitelji potrošačice i njezinog privatnog prostora.

No taj gospodin je zanemario jednu činjenicu, a to je da je potrošačica zamjenica predsjednice Kluba potrošača “ZLATNA DOLINA”, te je upravo zbog bahatog ponašanja uputila službeni dopis na memorandumu Kluba. Na taj dopis dobila je korektan odgovor kojim trgovačko društvo priznaje štetu i uz ispriku joj se obavezuje popraviti prouzročeno oštećenje.

ZLATNA DOLINA